♥ F.A.R.I.D.A.T.U.L ♥


THE LEADER


Salam ^^ / Faridatul Akmal / 18 y/o / Terengganu

Home About Stuffs Follow Dash

Busy Day


Followers

Credits

Template: NURUL ATIQAH
BS's: ARRIEN INSPIRIT
Owner: FARIDATUL AKMAL

Segmen "ALL ABOUT THE SONGS" by BAJUWARNACOKLAT
Tuesday, June 2, 2015 • 1:29 AM • 2 comments
Klik banner untuk join

Syarat-syarat segmen ni adalah:

1. Follow blog saya. Klik join this site kat sidebar tuuu. Wajib follow sbb aku nak review jawapan-jawapan peserta yang join segmen ni dari semasa ke semasa. Hanya yang bertuah sahaja. Mana tahu anda orangnyaa kan? Jadi kita boleh sama-sama tgk jawapan siapa paling menarik! Heheee
2. Buat satu entry yang bertajuk Segmen "ALL ABOUT THE SONGS" by BAJUWARNACOKLAT dan sila letakkan gambar banner di atas yang dilink ke entry ini.
3. Jawab soalan kat bawah ni dalam entry tuu.
4. Setelah anda siapkan entry tersebut, sila lah hantar URL entry tersebut di sini yaa. Di entry lain atau di cbox tidak diterima.
5. Segmen tamat pada 10 July 2015, Friday.

Jawapan:
  1. Memandangkan saya masih bersekolah , jadi lagu yang paling saya akan kenang bila dah tamat persekolahan nanti ialah lagu 'Kalau Aku Kaya' . Kenapa dengan lagu tuh untuk saya kenangkan ? Sebab bila dah habis belajar , mesti nak kerjakan . Almaklumlaa . Zaman sekarang banyak pakai duit . Nak-nak bila ada GST . GST=Membebankan rakyat .
  2. Lagu yang bila saya dengar mesti teringat masa patah hati dulu ialah lagu 'Dengarlah Bintang Hatiku' . Kenapa dengan lagu tuh pula . Macam tak sesuai dengan soalan . Sebab lagu tuh , someone pernah nyanyi untuk saya . Bila rasa rindu , confirm akan dengar lagu tuh untuk hilankan rindu .
  3. Lagu yang boleh buat saya bangkit dan move on ialah lagu 'Kau Kawan, Sahabat dan Teman' . Bila dengar lagu tuh , mesti akan terfikir 'Buat apa nak sedih ? Ramai lagi kan lelaki dekat luar sana . Belum tentu yang kita harapkan ialah jodoh kita . Kawan sentiasa ada bila kita susah senang' .
  4. Lagu yang buat saya teringat kat mak/ayah kalau dengar ialah 'Rintihan Anak Soleh' . Sebab lagu tuh banyak pengajaran untuk saya . Ialah , kita sebagai anak kadang degil juga kan ? Bila dengar lagu ni , confirm-confirm ingat dekat pengorbanan mak ayah kita . Dia hantar kita pergi sekolah , tapi kita pergi main-main . Dapat result low . Kita tak tahu mak ayah kita kecewa dengan kita . Dia selalu bagi semangat 'Tak apa laa . Tak ada rezeki laa tu' .
  5. Lagu yang mengisahkan pasal kehidupan saya sekarang ialah lagu 'Berakhirlah Sudah' . Lagu ni laa yang paling popular sekarang kan . Lagu tuh membawa maksud bertapa sayangnya kita dekat kekasih . Sanggup lepaskan orang yang dia sayang demi kebahagiaan kekasih dia . Kalau ada saya ada dekat tempat dia , sah-sah saya tak akan lepaskan dia . Susah kot nak cari lelaki macam tuh sekarang . Hehehe .
  6. Lagu yang sangat nak sangat nyanyi kat someone ialah lagu 'Terima Kasih Cinta' . Sebab dia selalu caring all about me . Even sakit atau tak . Nak keluar depan rumah pun , dia pesan hati-hati . Kalau dah jadi suami macam mana kan ? (Berangan lebih) .



+ +